dinsdag 9 oktober 2012

Koerier komt niet meer langs

Het aantal locaties waar mensen hun internetbestellingen of boodschappen kunnen ophalen, groeit. Bedrijven openen hiervoor onbemande afhaalcentra, 24/7 geopend, waar je uit een kluis je bestelling kunt ophalen. De koerier staat niet meer voor een dichte deur en de consument haalt zelf zijn pakje op. De service gaat zelfs zo ver dat op sommige afhaalpunten medewerkers de pakketjes aan de klant overhandigen....

Wel wel. Nu is de koerier ook al wegbezuinigd. En Eureka! wordt de kluizenwand geïntroduceerd, ergens op een veraf industrieterrein of langs de A58. Een sms'je vertelt me wanneer mijn pakketje er is, en dat ik het kan gaan ophalen, of dat nu midden in de nacht is of overdag.

Toch vraag ik me af of de winkel zo een slechte uitvinding is..... je wordt dan wel beperkt in de bezoekuren, maar toch kun je je bestelling ophalen, of gewoon eens wat rondstruinen. Die bestelling wordt me vaak met een vriendelijke glimlach overhandigd, nadat ik een belletje heb gekregen dat het bestelde is aangekomen.
Wie weet komt er over een half jaar wel iemand op het idee ergens in het centrum winkeltjes te beginnen, en andere mensen om via zulke winkeltjes iets te kopen.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten